Sunday, January 11, 2015

santapan sat ja :)

sedar tak sedar. orang di sekeliling kita masih ramai yang memerlukan bimbingan dari mereka. mereka ?

tak kesah lah siapa diorang/mereka/ dsb :-

kawan ?

ostad ?

elmo ?

ta kesah lah.  asalkan golongan golongan tu mampu membawa kita ke arah kebaikan.
jangan pentingkan diri. sebarkanlah ilmu. dan janganlah malu untuk menuntut ilmu. benda baik, lagipun benefit bukannya orang lain dapat. kita juga. konsep pikiran aku sekarang. bercelaru. ye. mungkin aku tak layak pikirkan pasal oang lain sedangkan diri sendiri macam ape. tapi, apa salahnya aku amik berat. aku amik peduli. aku bukan manusia seorang dalam dunia ni. kalau nak aku tak amik peduli. jadilah hama dan debu. aku akan abaikan semuanya. tetapi, selagi kau bernafas dan berkongsi udara dengan aku. YOU are person that i do need to care. sedangan haiwan yang ... (faham kan) haiwan kot,
 tu pun manusia peduli, sedih bila kene bunuh, kene dera. inikan manusia, yang turut serupa fizikalnya seperti aku. mana hati perut kalau common sense pun tak ada ?
wake up. sedar tak tangan, kaki, mata, telinga yang dok ada ni sapa buat ? penah pikiaq tak ? dia jadi seniri ka ? biaq betoi. sapa invent ? pernah dak hampa rasa nak berterima kasih sebab invent hampa ? rasa nak g bayaq sewa ka atas pinjaman yang DIA bagi ? hurm. malu woi. bangga dok tayang apa yang DIA bagi pinjam. tapi terima kasih sikit pun tak dak da. hurrrm. nisa bersalah. nisa malu. alhamdulillah. ya ALLAH. 

No comments:

Post a Comment