Thursday, July 31, 2014

salam aidil walfaizin.

it is rayaaa
salam lebaran.

maaaf zahir batin 

disini. saya nurhanisa binti ahmad fadzil. ingin menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf atas kesalahan dan kesilpan yang saya lakukan. kekasaran dalam berkata-kata. yang terguris hati dan jiwa. halalkan juga makan dan minum jika ada ye awakk. untuk hutang hutang tu, silalah tuntut dari sayaaa. insyallah, akan dilunaskan :) jemput ke rumahh syngs sekalian. 
*gambar family kemudian. belum transferrr. ngeh ngeh.
-tulus ikhlas , hanisa, dan keluarga.

tak jelas benaw gambar nii.

zarif tolong amikkan. mekasseh

selfie with brothaa

baba n mama :)


ini menyempat btol. 2nd raya

Friday, July 11, 2014

sejenak

"Sesungguhnya Solat itu adalah satu ketetapan yang diwajibkan atas orang-orang yang beriman, yang tertentu waktunya. (surah An-Nisa: Ayat 103)"

subhanallah. sekarang keadaan dunia sangat menyedihkan. kemanusiaan berkurangan. tidak sedarkah. kita semua sama. kenapa nak sakiti tubuh yang serupa. semua bersaudara. jika tidak mahu diri diperlaku sedemikian, fikirkanlah. 

 Sebagaimana kata Naib Presiden Ikhwanul Muslimeen, Umar al-Khattab pernah berpesan, "Allah beri kemenangan kepada kita mengikut sejauh mana patuhnya kita kepada Allah, dan berapa jauhnya pula kita terhadap maksiat kepada Allah".

gentarlah atas perbuatan anda. dunia hanya sementara. sesungguhnya. dunia selepas ini adalah kepastian.


keraguan.

kadang kadang i cannot get this thing. tak faham luls. ape sebenarnya masalah. or ade ke masalah ? just get clear okay.

ataupun, aku cuma perlu buat tak tahu. biarkan masa menyelesaikan semua. 

kerinduan

all of sudden. kerinduan terhadap dua teman ini membuak-buak. haha. apa istilah nisa pakai ni :) 

rindunya. next sem satu floor. yeah ! semoga kita dapat menjadi jiran yang baik-baik. rindu dayah n yayan :')


Thursday, July 10, 2014

how

i wonder. how they felt so calm to throw the missiles? how. they are calm to see a body like them been hurt. or u just have none of they have ? do you?

Wednesday, July 9, 2014

stay away.

i am in great depreesed. aku tak pandai memujuk. aku ralat dengan persengketaan. it cause a big awkward. like seriously.

Monday, July 7, 2014

indonesia

alhamdulillah. dah seminggu dan beberapa hari. setelah pulang dari indonesia. hihi. kesihatan beransur baik. walaupun rite now dia masih belum behave. dear, please behave !

sebenarnya nak cerita pasal pengalaman seminggu di indonesia. alhamdulillah. great moments dengan kawan kawan . walaupun ending mcm drama sikit, tapi semuanaya macam seronok aje. time pergi Karimun. meet new friends dari Universitas Karimun. bahasa tak jauh beda. jadi takde faktor menghalang untuk berbual :) seronok berknealann dengan kawan baru ni. tahu mcm mana diorang kat sana. life dia lebih kurang je uni kita kat meleysia. tak jauh beza okay !. time kitorang sampai kat Karimun . mak aih ! sambutan meriah lahai. kompang segala. erk. rasa mcam nak patah balik Johor. plan it back again. nicely ! uhuk . tapi semua dah tak sempat. pengajarannya. sentiasalah bersungguh sungguh dalam melaksanakan sesuatu. mudah mudahan . berguna untuk masa depan. insyallah :).
pegawai kerajaan kat sana pun. whoosh. tak sangka kot. mendapat layanan yang alhamdulillah. ^^ aku sangka kami ni dah bersepah je kat memana. rupa rupanya dapat duduk hotel mewah jugak. :') alhamdulillah. dimudahkan urusan . ^^

pantai ni hah. thanks saufi

ni depan umah bupati karimunn

saufi juga amik ni. cantik gambarnya . aww

selfie. by emul.

tmpt ni tak ingat

dinnerrr

masih pantaii


cntik kan diorang pose. dekat jalan raya nii


tugu

bersama dr evizal.mekasseh bnyak dr.