Wednesday, December 25, 2013

menulis itu hobi .

Second post in one night. What a surprise. Sorry for being greedy. But i am to eager to write this, please let me too (⊙o⊙)


Mata mendengar, telinga melihat, hidung menghidu, lidah merasa, tangan menyentuh  kesemua pancaindera ini telah dipinjamkan kepada setiap manusia. Ada yang kebih ada yang kurang, namun semua tidak sempurna. Sebab itu, kita tidak boleh expect something yang luar biasa atau sempurna dari insan bergelar manusia. Dalam diri manusia ni ada seketul daging. Baik daging itu maka baiklah manusia itu. Insyallah. Tahu tak, manusia ni ada perasaan begitu juga makhluk allah yang lain. Andai rasa awak tak suka diperlakukan sedemikian, janganlah melakukannya kembali kepada makhluk lain. Lailahaillallah. dosa dengan allah kita bertaubat, namun dosa dengan manusia, kita harus selesaikan sendiri. Pohonlah kemaafan dan perbetulkan kesilapan. 
Awak, walaupun jujur itu mungkin menyakitkan, tetapi penipuan yang nyata lebih terasa. Cubalah untuk berlaku jujur, setiap penipuan ada balasannya. jika tidak di dunia. Hari pengadilan masih ada. Jangan sangka bahagia di dunia, di akhirat begitu jua. Amar makruf nahi mungkar. Janji allah itu pasti. Allahu!
-Nukilandariorangyangrasanakmenulistibatiba^^

No comments:

Post a Comment