Friday, December 13, 2013

alhamdulillah ya Rabb :)

assalammualaikum :) *salam jumaat yang indah. 
wiwiwiwi. semangat sangat nak tulis hari ni. sebab banyak benda berlaku for this week. banyak teguran yang hadir untuk ingatkan diri sendiri*woosh. (tersandar dan terduduk) hahaha. sangat epic okayy nisa.
kita mulakan dengan hari selasa as hari isnin is cuti for johor (indah sungguh di johor, asyik cuti saje)
move on the main topic. *without bebel. haha.

hari isnin tu cuti. 
aku pun kelam kelibut lah nak siapkan asignment untuk submit dan present ^^ baru nak bertungkus lumus.
5 jam jugak lah atas kerusi, then tetibe kak mas hantar tugasan tambahan untuk dikongsikan pada hari selasa malam(esoknya) tajuk given " antara cinta dan cita-cita". *whoosh. rase mcam kene batang hidung sendiri. patah sekejap! kesian aku. haha. stop it.

selasa adalah hari yang agak berseri-seri . alhamdulillah. 
malamnye time jumpe kak mas and rakan-rakan. aku pun bercakap dengan lajunye, walhal persiapan tak buat. kak mas pun kate "bagus nisa !" haha.  ini bukan nak riak, hakikatnye , ade rentetan yang perlu difokuskan lepas ni. wait n see ya.

 hari rabu pula.
 segalanya ,masih seperti biase, tapi hari ni lebih produktif, banyak bergerak sangat, pergi siapkan assignment yang berbaki. sampaikan, aku lapar makan dua menu untuk makan malam ! sungguh tak bermoral nisa !.

hari khamis (inilah rentetan daripada perjumpaan dengan kak mas)
 my coursemate memang tip top. we all akan ade perkongsian at least sekali seminggu. shahiir yang bagi perkongsian pada hari ni :) tajuk dia tak berapa ingat. perkongsiannya, aku tak brape pasti emosi ape. tapi yang aku ingat yang kita ni akan dibenci oleh ________ jika kita bercakap tetapi tidak menunaikannya. kita akan menggunting lidah kita menggunakan gunting neraka. nampak tak kombinasi hebat selasa dan khamis ni, aku bercakap terlampau laju sehinggakan aku tak berapa jelas adakah perkara itu aku buat atau tak.

 flashback time (selasa malam) 
 "kita boleh nak bercinta atau ada perasaan terhadap orang lain, kerana cinta itu fitrah, tetapi kita sendiri harus bijak untuk menentukan letaknya cinta kita itu, permulaan cinta yang tidak baik, bagaimnakah pengakhirannya? jadi, kita sendirilah yang kawal semua itu, jika nak cinta kita , cinta yang berkualiti, laksanakanlah amar makruf nahi mungkar :)"

saudari nurhanisa : janji allah itu pasti, segala peringatan telah disampaikan melalui hamba-hambanya :) adakah kau ingin menafikan atau mengambilnya? sesungguhnya, allah masih sayangkanmu dengan kedatangan hamba-hambanya yang sering membangkitkan kamu dari kelalaian. subhanAllah, sedar dan berubahlah.

No comments:

Post a Comment