Monday, February 27, 2012

next entry :D


Aslamualaikum,
Cerita ceriti cik NURHANISA ahmad fadzil :D
Slalu terfikir dan selau tertnya nisa. Knape kau slalu terpikir tp tak terbuat. Ouh, takpe sekurangnya ak sedar otak ku masih berfungsi, tp ade maslah skarng otak berfikir tp tak buat. Maknanya hati tak berfungsi dgn baik. Tahu knapa? Sebab jika kite berfikir, Alhamdulillah. Otak berfungsi. Tp jika tak buat ap yg kita pkir maknanya takder niat di hati dan bile tak buat sebab takde niat. Hati tak berfungsi :D “nisa jom membeli belah”, “jom je. Ak onn”. Eyh laju plak untuk ak jawab soalan ni. Ouh tidak. Hati ni tak cukup santapan rohani. Kalau la ak ada kekuatan untuk menjadi seperti yang baik-baik macam di sana kan bagus. Haha. Dah melalut. Tp itu reality. Di sini ak bercerita bukan untuk sesiapa menkomen ap yg ditulis atau member respons bagai, tp untuk ak bace dan ak tahu ap yg terjadi kat diri ak sendiri :D sapa nak tolong ak kalu sendiri tak buat kan? Org memg ramai nak tolong. Tp hati tuh. Keras sngt. *perludirebusker?. Ouh. Jgn merepek nisa :P mcm mcm buat ak sedar. Kalau kite nak berubah dgn menunggu seru. Adakah adil? ALLAH memberi nikmat kadang kadang bukan kita yang meminta. DIA izinkan kita lahir di dunia ini. *mcmnikebalasanygsetimpal? Ak jawab tidak.*tngok.otakakbgus. positif la nisa. Kau nak berubah tak yah tunggu seru. Ubah perlahan ye. Ingat hidup kne berusaha. Stiap masalah ad jalan. Setiap yg hidup akan mati. *dummaktakot. ap ak nak jawab dlm kubur. Hai kawan. Kau ingat kau tu gangster ka orang ternama atau pemerintah. Kome boley terlepas dari disoal. Hei. Hidup ni ad lagi yg mendiami hierarki teratas. Kalau ta cm ne bley plak kite lahir kan? Otak yang berfikir cergas n baik. Tp anggota yang ta bergerak tu kerna hatinya suram, ap ni nisa. Kutuk diri sendiri. > <
*fikiranakbercelarudanakukerapdihujanibendeni:Dthanksblogkauadauntukakmenulis.

No comments:

Post a Comment